Selasa, 26 Ogos 2008

saya memang tidak paham!!

soemthing wrong with my i.e8beta..so have to switch to firefox now and then..
hari nie teda apa apa yang menarik pun untuk ditulis.. sya saja nie mau pii menulis sini sebab sya bosan. Banyak perkara yang bole kena buat, tapi hari nie sya malas malas sikit..

teda juga bah yang penting.. kalau duduk duduk begini dapat rm2000/month ok juga. i can live with the lifestyle.. syok juga..duduk duduk dapat duit. Tapi sayangnya, tidak. haha..budu kah orang mau bagi kau duit kalau kerja kau datang and duduk jah dalam opis.

next..cousin sya x pii convocation dia baru baru. mungkin bagi kebanyakkan orang, attend convo adalah antara perkara yang penting sepanjang bergelar mahasiswa/i. Apa bah guna mau pii convo? setakat mau begambar jah? atau setakat pii ambil scroll yang tidak berharga lagi tuh..haha..tidak berharga lagi tuh.. yalah kadang kadang fed up juga, penat penat study, score tinggi tinggi exam, after convo teda dapat kerja.

Yang sya heran lagi..orang macam saya yang penuh keyakinan bila pigi interview kena reject. Entah orang macam mana diorang mau cari. hemm tidak paham sya. entah siapa yang sanggup terima sya di company diaorng. Lagipun sya rasa sya bukan liabliti kalau jadi member dalam mana mana company. Rajin bah sya nie. Mungkin slow sikit lah bila mau belajr sesuatu yang baru, tapi sya rajin. Kalau orang suruh saya buat kerja, saya akan buat. Lagiipun sya budak baik juga. Tidak lah samseng samseng. Mungkin lah kadang kadang kalau ada benda yang sya tidak puas hati. tapi selalunya, saya memang orang yang baik.

kalau diorang mau cari yang nakal tapi berakal, sayalah tu. Saya ada pengaruh besar sama orang sekeliling saya.( haha perasan saja). yalah saya masih heran kenapa dua kali sya attend interview, dua kali juga sya kena reject. dua dua government lagi tuh. Tapi saya memang orang baik bah. Orang baik patut dapt kerja yang baik baik. Hhaha.. PATUT dapat kerja yang baik. Define baik Gaji rm2000 and keatas.

X paham saya.. betul betul tidak paham..
haha..

ps/post waktu bosan di tengah hari. teda kaitan sama yang hidup atau telah mati.ok chow!

1 ulasan:

karulann berkata...

LOL... Baru 2 kali ba... Blum limpas 10 kali mcm sy... Palan2 cari keja lama2 dpt juga tu.. And a lil bit advise, jgn mengharap sangat dengan goverment.... Keja cikai2 dulu, cari pengalaman...