Jumaat, 20 Februari 2009

besok..

my previous post, slumdog millionaire..
banyak betul 'buzz' pasal nie film. menang award sana sini. so sya download lah nie movie. best juga la..no your typical indian movie la..kurang nyanyi, kurang menari.. cerita dia pasal nie budak kena tangkap sebab disyaki menipu dalam rancangan 'who wants to be a millionaire'..syok juga la..Apa nie movie cuba kasitau ah? yang paling obvious nie movie kasitau kita yang apa yang kita lihat,dengar,experience sepanjang kehidupan kita, semua pun berguna. Syok..Tapi sya suka lagilah 'journey to the center of the earth'..baru complete download movie 'hancock'. bah itu pasal slumdog millionaire...
cerita yang palin current..lepas garisan putus putus di bawah..khahkakh

-------------------------------------------------------------------------------------

sya belajar sikit sikit sejarah form 5 untuk exam besok?? E.X.A.M?? haha..sya ingat lepas complete degree x ada sudah nie perkataan E.X.A.M.. tapi apakan daya..saya hanya insan biasa..hkahkakha..

ya..besok sya ada exam P.T.D dari S.P.A..pegawat tadbir diplomatik dari suruhanjaya perkhidmatan awam. Start jam 8 pagi sampai 5 petang. 1 hari untuk habiskan 5 sections. Ada section pengetahuan AM, Matematik, buat karangan dalam BI and BM..hurmm.susah juga..tough nie! setelah sekian lama berinternet jah + main poker + x sentuh buku, pening pening lalat juga la membaca.

Sya surfing di internet belajar balik tu simple present tense dan yang sewaktu denganya... khahka..mau guna 'was','were' pun sya bingung..belum lagi yang tahap dewa dewa punya BI. hkahkkha..tapi sekrang tau sudah lah sikit sikit lepas baca. Itu lah sya malu malu kuching mau tulis blog dalam BI nie. khahka..

next..oo sya ada isi DPLI, KPLI, ada memohon jadi lecturer kolej yang ada kaitan sama mara ( offer gaji rm2200) tapi sya x tau lah kena panggil interview kah tidak sebab main email jah resume..,and yang ini lah PTD besok. Rajin juga sya cari kerja (ONLINE).. kalau jalan jalan belum lagi..sya belajar juga..

betul juga lah orang cakap 'pembelajaran sepanjang hayat'.. yalah orang yang lebih banyak pengetahuan lebih tinggi dia pun chances dapat kerja di government. haha.. one thing beza yang sya dapat kesan antara interview di government vs Private.. government banyak tanya pasal pengetahuan am + sejarah Malaysia.. di private pula diorang terus tanya pasal kerja yang ko apply, tiada sejarah sejarah..hurmm..haha..so kalau bermimpi mau kerja di government banyakan lah pengetahuan pasal Malaysia(politik,sukan,ekonomi, sejarah)..

itu saja la.. mau sambung baca lagi sejarah form 5 nie..hkakha..then belajar BI.. n baca baca blog orang..tidak pun main poker lagi lah!

chow!

0 ulasan: