Rabu, 11 Februari 2009

saja mau update..

tiba tiba rasa mau menulis..gembira ada..tension pun ada..khahka...tension lah kali nie..
ini penulisan blog masa tension..
1st..baru complete download full album secondhand serenade..deluxe edition lagi..ada bonus track 'fix you'..orginally sang by the great coldplay. tengah dengar lah nie skrg...

nanti 21hb nie mau turun kk.. post celebration for valentine's day di sana. mau pii dating sama yang tercinta dan dicintai..khakha..macam taik saja..

besok mau pii keningau..mau pii dating juga sama yang tercinta dan mencintai..

bulan 2 nie full program mau dating la..dating all the way..yeah...bila lagi..
biarpun tiada duit..khahkahkahka...

next ..
apa lagi...tiada la..kepada yang bercinta..bercinta lah sepenuh hati..serahkan segala galanya..body..mind and soul...hkkhaa...apa apa saja..duit pun bole..

next lagi...
jangan tanya sya pasal V'day nie..sya malas nie mau jawab..tiada perasaan..cinta pun tiada..saja mau pii dating ikut haluan kiri..cakap pasal kiri...kenapa dulu dulu..yang kiri mesti kunun benda yang jahat? sama lah macam warna hitam..orang kasi sama yang JAHAT..putih orang cakap warna yang suci..suci ada warna kah? hurrmm...siapa lah yang pandai pandai kasi suci tu warna putih?

next lagi,lagi...
sya sedang baca balik sejarah sejarah malaysia nie..taula government punya interview nie..banyak betul pasal sejara sejarah malaysia..hkakha.untuk persediaan saja...baca baca saja..
kalau kena tanya soalan bible? nah lagi lah habis..entah apa jah yang sya tau.. tapi sya rajin pii church. hehe.. nah..ada lagi soalan..orang yang selalu pii church tau kah apa yang kena cakap dalam bible nie? hurm..saja...hehe..kadang kadang sya malas mau dengar orang interpret isi kandungan bible sama sya..maksud sya orang yang tidak boleh dipercayai...khakhahk..yalah..mau mengajar itik(sayalah tu)..berenang..kalau macam Father kah..bishop kah..atau anyone yang boleh diharapkan..mendengar juga sya dengan penuh keinsafan..

next lagi,lagi,lagi...
bila ada perasaan benci..tarik nafas..hembus..kalau x hilang juga tu perasaan benci..apa kata pii bunuh jah apa yang dibenci tu? amacam ?? nah..tidak juga sanggup..kalau x sanggup jangan lah bah berbenci bencian nie..kasi banyak perasaan kasih sayang (x semestinya cinta!).. cakap pasal cinta..apa beza cinta n kasih syg? kalau sya sendiri lah.. cinta tu merangkumi kasih dan sayang.. tapi kasih dan sayang tu x merangkumi cinta. bah inda paham..pii kasi hantuk hantuk tu kepala sana pintu opis kah..bilik kah..khahka.(tengah menghantuk kepala sya nie)..

next lagi,lagi,lagi,lagi..
kenapa kita selalu ambil berat sama orang yang salah? maksud sya..bukan orang yang bersalah, tapi orang yang salah..iskk..kamu paham juga tu..orang yang patut kita ambil berat (orang yang betul?) kita x ambil berat..tapi orang yang bukan bukan pula yang kita ambil berat..itulah bah keindahan perasaan kita..benda yang salah itu yang kita buat..benda yang betull..pun itu juga yang kita buat..bila cakap pasal kesalahan nie..kamu terfikir kah, kalau perkataan salah itu tidak pernah kena invent kan..mesti kita semua buat perkara yang betul... lagi bila orang cakap 'kita cuma manusia biasa, tidak miss buat kesalahan'..ini statement mau kasi kita alasan supaya kita buat salah..patut orang cakap..' kita manusia biasa..kau buat salah..buat lah..siapa suruh kau budu!"..hkakhkha

next lagi,lagi,lagi,lagi,lagi....
saja mau cakap..dulu mahathir pernah cakap "melayu mudah lupa"..dengan terbukanya "melayu mudah lupa" nie jadi macam satu tagline sini negara kita.. cuba imagine kalau sia Karpal singh yang cakap? apa yang akan terjadi? kakhahka..sebenarnya sentimen perkauman di negara kita nie masih lagi ada..cuma tidak kelihatan..contoh..si karpal singh mau saman siapa tu? sultan siapa nama dia tu?hurmm..then ada banner keluar di TV3 tadi sia tengok berita.. 'karpal singh anak haram!"..something macam tu la..hurmm..pemuda umno yang buat..hurmm lagi..sya x tau siapa yang lagi bodoh..karpal singh yang mau saman sultan..atau pemuda umno yang kasi keluar banner macam tu..budu nie..biar mahkamah jah lah yang tentu hukuman..kalau saja mau glamer tu pemuda umno bagus pii ikut realti tv atau KE next top entertainer kah? kan markie....hehe

next lagi,lagi,lagi,lagi,lagi,lagi...
apa lagi..sekarang sya ada kebebasan untuk pilih jalan hidup sya sendiri...isi mau jadi guru..pii seat exam PTD (spa)...banyak lagi...oo ya..driving laju laju..semua bebas sya buat..dan ada yang sya sudah buat ada juga yang belum..rajin pun sudah sya buat. malas lagilah banyak kali sya buat.

next lagi..
kenapa mesti kau x boleh lari dari fikiran sya! tolong..lari..skrg lari jauh jauh...sanaaaaa ranau kah...malas sya mau sumpah sumpah orang nie...nah sya benci sudah kau dii! jadi sya ada dua pilihan, antara sya pii bunuh jah kau (sebab sya benci nie)..atau sya kasi hilang jah benci sya sama kau..make peace with my feelings..
obvious betul dia punya choice o..'make peace with my feelings'..sebab bukan sya berani pun pii bunuh kau...nanti kesian keluarga kau..kesian keluarga sya.. paling kesiannn siapa? nah soalan lagi...paling kesian saya lah..sebab membenci org yang dibenci tapi orang yang dibenci itu tidak menyedari dia dibenci oleh orang yang membenci dia..khahka

apa apa pun world peace!

ps/ tiada ps..saja..dengar lagu secondhand serenade..full album..deluxe edition..12.35 malam sudah..x dapat tidur..

ps/ o begini pula cara penulisan sya kallau sya agak tension..entah apa yang si webber tension nie pun sya x tau..tiba tiba nie..budu..ada kali hantu nie dakat sya..hahaa...tidur sama mama + bapa sya lah nie malam..ok chowss...kahakakhhkahka..peace :)

2 ulasan:

AngeL BeaR berkata...

bagus ko p buat tag sa kasi ko...check my blog...

kukuanga berkata...

OMG... i read the whole post word by word. (this must be good...)bah.. at least honest lah, compared to other blogs yg sy frequent

teda2 sy pny komen..just to let you know, somebody out there, knew, what you're going through. hang on there...