Khamis, 29 Oktober 2009

DIA..

"DIA sangat tahu.."

hurmm..dulu-dulu punya post, sya cakap, jalan saya masuk IPG sangat mudah. Kalau mau ulang balik, sepanjang pembelajaran saya di ipg sebenarnya tiada masalah. DIA permudahkan jalan saya di IPG nie.
Kadang-kadang saya pun x paham, kenapa jadi begitu? sya ucap kesyukuran juga la. Tapi setelah beberapa bulan di IPG, sya macam paham-paham sudah sikit-sikit kenapa DIA permudahkan jalan saya nie..
Sebab DIA tahu, dalam hati saya nie, banyak ketidakpuas hati-an. complaint sini, komplen sana..semua pun komplen. kenapa tidak begini, kenapa tidak begitu.. hati sya nie komplen saja kerja dia. Kalau bukan bantuan dari DIA, mungkin sya ada sot-sot sikit sudah. serius!
saya bakal jadi cikgu. Kena jaga lah keperibadian. Kalau tidak, satu hari, murid murid tersurf nie blog, bah..ada lah cerita. saya kena kuatkan hati sya, jangan komplen dan jangan minta yang bukan bukan. Saya selalu cakap, go with the flow.. tapi sebenarnya sya menyimpang juga.
sebenarnya apa yang sya mau cerita sini, saya kena banyak bersabar. DIA bagi saya dikelilingi oleh ramai orang yang pelbagai watak, sebab DIA mau saya bersabar. hurmm..apa macam sya tau nie benda semua... sebab benda nie tiba2x terlintas dikepala saya. bilan benda yang tiba-tiba terlintas di kepala kita tu, kalau sayala, sya assume itu cara DIA berkomunikasi sama kita.
jadi sya tau, DIA mau saya banyak bersabar dan kuatkan hati.

-webber-

1 ulasan:

kukuanga berkata...

yup..Dia lebih tahu. semua perkara akan lebih mudah jika kita percaya DIA lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita...

despite of your 'tembirangness' and 'cockiness', i still believe you're a good guy with good heart. that, will qualify you for a good teacher.

i hope to live not regreting for such prediction.