Isnin, 25 Oktober 2010

gaji.

Terima kasih kerajaan malaysia. Syukur kepada Tuhan. Hari nie 1st time dapat gaji hasil titik peluh sendiri.

Ahad, 24 Oktober 2010

detik jam 12 malam.

busy nie! membuat kertas peperiksaan untuk budak sekolah. 8/11 nie exam start. ada dalam 2 minggu lagi la. sibuk jugala nie. o, hari tu buat medical checkup, dr. cakap sya ada asma. hurrmm sesuatu yang sya x tau selama ini nie. patutlah, bila naik atau turun bukit untuk pi skolah sya rasa sekjap jah penat. sya ingat x ada stamina, rupanya.....

cabaran jadi cikgu ni banyak butul bah..adii, ada beberapa kali sudah tu sya terhilang sabar. terhumban kepala budak guna duster. whiteboard duster la, ringan jah pun, x sakit pun, tapi tekejut nie budak. bukan niat mau kasi kena, tapi terkena, jadi tawakal saja la. tunggu meeting PIBG nanti, kalau ada hal-hal lain, sya bersedia jah. adakah dengan suara sya yang kuat itu budak masih boleh berkhayal dalam kelas, bagus kalau bukan duduk di depan! punya marah sya. kalau pandai mungkin boleh di maafkan, ini yangx berapa pandai nie. bikin geram. hahaha.. tapi itu 1st and the last lah sya buat. lainkali, sya aim tidak kasi kena kepala sudah. kasi gertak sama dia saja. du du du du du.

baru 3 bulan mengajar(hampir la).. budak budak sangat menunjukkan perkembangan yang +VE. sangat baikkkkk nie. happy hati sya. terutama budak darjah 2 and 3. yang year 4? hurmm..itu yang sya susah hati tu. tapi inda pa, next year, sya ajar juga kelas nie. sya ikut nie budak budak. Tengok la nanti, 2-3 bulan pertama next year nie budak-budak mesti lancar sudah membaca. Kau tengoklah nanti. :D

-webber-

ps/ detik 12 malam? du du du du du..mudah-mudahan.

Jumaat, 8 Oktober 2010

tiada kena mengena

16/8 start jadi 'real' punya guru. sekarang 08/10 sudah. jadi 1 bulan 22 hari sudah lah jadi cikgu. hehehehe. O. patut lah budak-budak yang saya ajar belum berapa pandai. rupanya baru juga saya mengajar.. tapi progress diorang sangat bagus nie. saya puji murid saya, saya puji diri saya sendiri.

kenal latar belakang.
hurmm..ini sepatutnya yang 1st mau buat before masuk kelas. mesti mau kenal-kenal anak murid. bukan masuk-masuk terus expect diorang sangat hebat!mantap!baik!. huhuh. kenal-kenal dulu, tanya, "kau ada kakak yang masih bujang kah?" kha!.. macam hari nie, baru sya tau rupanya ada beberapa orang murid kelas yang saya ajar berasal dari kelas pemulihan. WooOOOo patutlaaaah! kurang pandai. hehehe. rupanya begitu cerita dia. kalau beginilah cerita dia, jadi saya kena buat cerita untuk budak-budak nie, supaya happy ending. yala, kasi pandai budak, bukan senang.

cakap pasal bukan senang, hidup saya sekrang pun bukanlah senang sangat. masih bergantung ehsan dari FAMA untuk sumber kewangan. yalah. Belum gaji la katakan. tapi sya dengar, kalau dapat gaji bulan nie.. sama ada mau atau tidak, jumlah nya mencecah rm8K+++. WOW!. kaya lah bah sikit. tapi duit tu ada sudah perkara yang perlu dibuat. bayar sana, bayar sini. Skrg sya plan duit gaji sya ambil rm1250 saja. yang baki? hurmm..kasi FAMA. huhuhu. untuk setahun nie sampai bulan 8/2011, saya ambik duit sebanyak rm1250, itu jah gaji saya. huhu. itu pun kalau dapat lah. kalau tiada perubahan. :D. mudah-mudahan.

o.tadi ada meeting PIBG. sya 1st time nie join. Bincang pasal Anugerah kecemerlangan murid. haha.. yang satu pihak mau buat di kampung dia, yg satu lagi mau buat di kg dia. kalau kunun kena buat di kg si A, si B x mau pigi. vice versa. haha.lucu nie. malas sya mau dengar sedikit 'argument' dari ibubapa, so sya keluar kejap..pii toilet kunun. bila sya balik, sudah dapat keputusan..pii kampung si B. sebulat suara nie. saya pun x tau apa macam dapat capai persetujuan semua. haha.. tapi kg si B nie, jauh juga. sudah lah mau pi sekolah sudah masuk KG si A...kalau mau pi kg si B..masukkkkk lagi sannnnnnnnnnna dalam. lepas tu sebarang jambatan gantung baru sampai. hurmmm..tengok lah apa kejadian 15/11 nie. huhu.. harap2 semua ok. tapi sya dengar RAMAI perempuan BUJANG sana.! YESHH!.. mudah-mudahan bertemu jodoh. huhuhu.

ya...mudah-mudahan..

-webber-