Isnin, 20 Disember 2010

cerita orang agak dewasa dan kurang matang.

Pening!Pening!Bingung!

Mengapakah?..Pasal duit bah. Bingung nie! Apa macam bah mau manage tu duit tu(?).. Wah bercakap macam orang yang banyak duit!! Sebenarnya bercakap tentang gaji setiap bulan. Memang terbukti la, sejak dapat 1st gaji hari tu, macam habis begitu saja. Tidak hairan la sya selalu kena lecture oleh golongan yang lebih senior di rumah pasal duit. Baru2 nie, sya cakap " duit saya bah tu, sya kerja guna tenaga sya sendiri, jangan campur urusan saya!".. Wah! tidak lah dramatik macam tu, tapi, isi dia lebih kurang lah..huhuhu.

Kena suruh buat loan ASB, sya tidak mau, kena suruh beli saham AHB, pun sya tidak mau. Yang saya mau cuma simpan duit di ASB. Itu pun baru 1 kali sya pi kasi masuk duit di ASB sejak dapat gaji!Gasp! yang bulan lalu, habis duit. sangat habis. kalau ikut betul sya sudah terima lebih kurang 10K.. tapi hilang begitu sahaja. iskk. Pening nie.

Macam kalau banyak kena tegur pasal duit, sya rasa macam sangat berdosa besar mau pii ambil duit dan kasi belanja. saya pula yang tekanan. hahaha. hurmm.. sya pun tidak tau la nie. kalau mau cakap pasal plan di masa hadapan, ada. Ya sya memang mau beli kereta yang berharga rm108K itu(dalam masa 3 tahun lg), dan ya saya mau ada rumah yang berharga RM200K(ini inda sure bila), dan ya, saya mau ada simpanan hari tua yang lebih daripada RM500K(bulih kah nie?). Tapi sya tidak tau mau start dari mana.

sekarang pun banyak benda sya mau beli. On top of my list. Notebook. abis yang sya guna masa tahun 2000 lagi sudah tua di mamah usia. lepas tu, mau cat bilik lagi. mauuu beli cat lagi. lepas tu mau beli baju kerja, seluar kerja, baju dan seluar pii bersukaria. Nah! jadi..apa macam lah mau menyimpan. hurmm.. Peniing!

mungkin kalau sya sedia banyak duit, tidak lah sya terfikir benda benda macam nei(kataku dengan nada agak kurang bersyukur).

duit.duit.duit.
-webber-

1 ulasan:

gha_c berkata...

sia pun blum ble stat simpan duit lg, mcm2 mau bili, sia rasa bila sma barang2 yg kita mau bili sdh dibili, baru la dpt simpan duit kekeke