Ahad, 2 Januari 2011

ke arah mematangkan diri..

Sedar atau tidak, sebagai seorang yang bergelar pendidik, murid merupakan 'tuan besar' mereka. Tanpa adanya murid, tidak akan wujudnya sekolah, seterusnya tidak akan wujud profesion kependidikan ini. Maka saya tidak akan ada gaji. :D

haha..wah.! Pendahuluan karangan yang baik sekali!..:D. Cerita sebenar adalah, sebab saya baru balik dari sekolah, dan menghias bilik darjah. Tahun 5 to be exact. Sebab sya kan Guru Kelas diorg :D. Cantik juga la. puas hati juga. Huhuhu. Mula2 rasa macam plan tidak akan jadi, tapi akhirnya kelas kelihatan semakin berkualiti( ikut hati mau tampal gambar sin chan). haha.

jadi selepas ini, mau menyediakan Rancangan Pengajaran Tahunan( sebenarnya tinggal print out lagi). Besok buka sekolah.! hehe. habis cuti, kembali menjadi seorang guru. Rambut potong(check), baju + seluar sudah sedia (check), Motorsikal sudah full isi minyak (check),Rpt (check), jadi tinggal mau buat RPH lagi sebenarnya. Tapi jadual waktu belum ada, jadiii, buat lah untuk subjek2 yang diajar. Buat sedia la, sebab cikgu kan? :D

Musuh ketat cuma cuaca, sebab bila cuaca hujan, kemungkinan yang amat besar, terpaksa menolak motor dari bawah ke atas bukit, kemudiannya menghadapi risiko jatuh apabila menuruni bukit yang licin dan berlubang2 itu. Itu saja cabarann yang paling besar.

Mengajar? hurmm.. ok. budak dengar cakap, senang kerja. yang penting aktviti mesti paling menghiburkan. :D

ps/ o ya mau kumpul rm14K before bulan july2011. Saya cuba sehabis baik. :D

2 ulasan:

Unknown berkata...

uuikk..getting married ka mau kumpul RM14K? hehehe..by the way Happy new year

merapuswz@webber berkata...

bukan kawin c.alv.b. 7k mau beli kunun hp envy, 7k lagi mau tambah simpanan dalam asb. semuanya before my 28besday kunun..bulan 07 nie.. huhu..