Ahad, 23 Januari 2011

pada satu hari..

Pada satu hari..
huhu..hari tu sya bagi murid2 sya kerja rumah. Ejaan saja pun. Kalau betul semua dapat rm1. kalau 1 salah tolak 10sen. Sya pun x tau teknik nie berkesan atau tidak. Tapi nampak murid2 sangat bersemangat mendengar dengan teliti dan berusaha memberikan ejaan yang betul. Sya belum semak lagi kerja rumah diorg. Malam sikit la.. :D
Tapi takut2 juga nie, menyemaikan nilai yang tidak baik untuk murid2 nie. Yala, nanti satu hari, diaorang cuma buat kerja dengan bersungguh-sungguh bila ada ganjaran yang kelihatan. Ganjaran macam belajar bersungguh2 untuk masa depan yang cerah, diorg tidak nampak pula.

Ada masa malas, tapi saya kelihatan rajin. Maksud dia, macam sibuk saja buat kerja(memang pun sibuk). huhu.. bah. ada tu cikgu cakap, " dapat guru cemerlang lah kau nie webber". x tau sindiran atau motivasi. Jadi saya anggap itu adalah motivasi. hahha.

jadi lepas nie mengajar dengan lebih bersungguh-sungguh. Dapat lagi jawatan kuli pungut duit(bendahari) untuk satu persatuan guru-guru daerah tambunan. Mula2 kena calon Pengerusi. Tapi Kalah dengan teruk, jadi kena kesian2, jadilah saya seorang bendahari. Tahniah juga la untuk diri sendiri. kikiki..

bah.. itu saja. bubyee.

1 ulasan:

kukuanga berkata...

webber,
hahha.. (i'm refering to yr comment to my last comment) bagus juga tu idea. kasi post sini saja ko pny wedding invitation. kalau dapat datang, sy datang lah. kalau inda dapat, nanti sy suru bini ko masak untuk sy kalau ada masa cari korang. good kan?

so, you've been busy ar? awal tahun bah mungkin ni kan?. stay on path webber. You are a good teacher. happy holidays.